Dag 10 alweer - Reisverslag uit Dimaro, Italië van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu Dag 10 alweer - Reisverslag uit Dimaro, Italië van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu

Dag 10 alweer

Door: Bouke lobé

Blijf op de hoogte en volg Bouke

13 September 2017 | Italië, Dimaro

Dag 10
ik was vanmorgen vroeg op, het is nog erg koud buiten, ik ga ontbijten en pak mijn spullen. Gister heb ik mijn doorweekt handschoenen aan dame achter de bar gegeven om ze ergens te laten drogen. Bij gebrek aan beter is dat de pizza oven geworden, ze hebben daar de hele dag en nacht gelegen en vraag erna aan de jongen dame die het ochtend buffet verzorgt, aan de hand van Google translate.
De grappige oude Italiaanse eigenaar, komt ze me brengen en wrijft ze langs mijn wangen, lekker warm he, zegt hij, we moeten lachen ik en hen zo dankbaar dat dit ook weer mogelijk was. Je kan zeggen over Italianen wat je wil, ze zijn luid, temperamentvol, soms ook irritant, maar ook super schattig. De Eigenaar probeert nog met handen en voeten werk wat te zeggen en vertellen, maar ik snap er geen reet van, zijn dochter vertaald het in haar gebrekkig 2 woorden Duits en Engels, ze zijn ook ooit in Nederland geweest, wat een schatjes. Ik bedank ze hartelijk en ga op weg.

Ik bind mijn spullen op mijn motor, de zon breekt door, ik laat hem mijn gezicht verwarmen en neem een keer die adem, wat ruikt het hier lekker, mijn rit zou ongeveer 2,5 uur moeten duren en 200 km, richting Bozen en daar nog voorbij, ik zou er om 12:00 moeten zijn. Ik voel dat mijn kleding nog niet volledig droog is, doordat het koude wind doordringt tot op het bot, maar ik laat me niet kennen het zonnetje komt steeds meet te voorschijn. En ik weet dat het vandaag 17 graden gaat worden, aangenaam warm hier tussen de bergen, motor rijders zwaaien weer en hebben het naar hun zin.. Het is druk op de weg en ik moet veel verkeer inhalen, wat best lastig is om dat de weg heel bochtig is, maar ik heb ook geen zin om achter die eindeloze vrachtwagens te blijven hangen, die met 30 door de bochten gaan.

Uiteindelijk verlaat ik dan de doorgaande provinciale weg, en ga ik de bergen in, Dimaro ligt aan de andere kan van deze bergen. De weg ernaar toe is echt binnendoor en ik passer een hoop kleine dorpjes waar je 50 moet en daarna weer heerlijk met 100 door de bergen mag blazen. De wegen zijn bochtig en onoverzichtelijk, de weg baant zich echt door het landschap en rond de bergen en de stijlen bergwanden. Wat is het heerlijk rijden hier, en ook helemaal niet druk ik passer 2 auto's en ik haal er 2 in een half uur tijd, de oude mannetje op de bankjes in de dorpen zwaaien naar me en ik knik terug. De zon verwarmt mijn handen en mijn voeten, nog 70 km van dit soort weg, puur genieten. De haarspeld bochten zijn oneindig, auto's gaan voor me aan de kant om m e door te laten omdat ze zelf met een slakken gang omhoog kruipen. Mijn meisie heeft het naar haar zin, ze pakt iedere bocht met gemak, en ik zet eer flink wat gas op als we de bocht door zijn en de berg oprijden. Prachtig hoe het zo makkelijk gaat op twee wielen, kijken waar je heen gaat en de motor doet het werk. Er zijn zoveel haarspeldbochten en eindeloze doordraaiers dat je er bijna misselijk van zou worden, het lijkt wel een achtbaan, er komt geen einde aan, wat een tof stuk, ik zou me bijna omdraaien om het nog een keer over te doen, want hier doe ik het voor.

Om 13:45 ben ik dan aangekomen in Dimaro, Sport Hotel Rossati een spa hotel, met zwembad, whirlpool binnen en buiten, sauna en massage Ik hoop lekker te ontspannen, ik moet alleen nog even ergens een Bikini scoren, want die heb ik natuurlijk ook niet bij me, Duuhhh. De spa geuren komen je tegemoet als je het hotel binnen loopt, wel een contrast met het vorige beetje vreemd ruikend hotel, ze kunnen ook daadwerkelijk meer dan alleen Italiaans, dat is fijn, nu kan ik me verstaanbaar maken en hoef ik niet steeds zo appelig te kijken.

Dus daar zit ik dan Bella Italia, heb zojuist even een rondje door het dorp gelopen want de zon scheen zo fijn en nu even lekker genieten van de zon met een Biertje. Want de komende week is hij er zeer waarschijnlijk niet meer.
Ik ben benieuwd wat morgen brengt, het zou nog wel droog overdag de komende dagen, in ieder geval veel beter dan in Oostenrijk, ik ben blij dat ik hier ook nog even een prachtig plekje heb tussen de bergen. Morgen ga ik denk ik Bozen bezoeken, dat schijnt ook een mooi stadje te zijn, en de weg er heen ziet er prachtig uit, daarnaast zijn hier in de buurt een aantal geweldige passen om te rijden.

Ik bestel nog een biertje, na 5 min komt de bar man nog een keer mijn kant p met een nieuw mandje chips...because it is still so long till dinner, zegt hij, hahaha ja haha stel dat ik verhonger, ik heb geloof ik in tijden niet meer zoveel chips gegeten.
Later komt de ober een praatje maken, en verteld me dat het 2 dagen heeft gesneeuwd en dat hij het knap vind dat ik met de motor ben. Hij vraagt me of ik interesse heb in kaarten van de omgeving. Ja natuurlijk, en hij brengt me 3 kaarten met allemaal motor routes. Top!! en super attent.

  • 13 September 2017 - 19:16

    Mam:

    Goh Bouke, ik krijg het er koud van hoe een geweldige rit je nu weer hebt gehad, en met zon☀ , nu kun je weer teren op dat lekkere gevoel en vooruitzicht.
    Voorzichtig x

  • 13 September 2017 - 19:16

    Mam:

    Goh Bouke, ik krijg het er koud van hoe een geweldige rit je nu weer hebt gehad, en met zon☀ , nu kun je weer teren op dat lekkere gevoel en vooruitzicht.
    Voorzichtig x

  • 14 September 2017 - 08:36

    Mandy :

    Hoi lieverd ik zit met hier in de hitte jou verhalen te lezen, en dan krijg ik soms gewoon koude rillingen omdat ik lees hoe koud jij het bent echt bizar! En wat super die haarspeldbochten gaaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Dimaro

Motortocht Oostenrijk en Italie

Alleen op reis met de motor

Recente Reisverslagen:

19 September 2017

Dag 15 laatste dag

17 September 2017

Dag 14, lui zijn is niets voor mij

16 September 2017

dag 13 verveling te boven

15 September 2017

Dag 12

14 September 2017

Dag 11
Bouke

Heb niet te vertellen, alleen op vakantie super chill, en dit delen door verhalen en gedachten gangen te delen op de pagina. Goed dus een motor vakantie alleen!! naar Oostenrijk en Italie

Actief sinds 03 Sept. 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 10609

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 22 September 2017

Motortocht Oostenrijk en Italie

Landen bezocht: