Dag 11 - Reisverslag uit Dimaro, Italië van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Dimaro, Italië van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Bouke Lobé

Blijf op de hoogte en volg Bouke

14 September 2017 | Italië, Dimaro

Dag 11

Lekker relaxt dagje vandaag, althans dat is de planning, omdat ik zo lekker onvoorbereid op pad ben gegaan, ga ik vandaag naar Bozen, Ik heb gelezen dat het een mooie stad, en mijn hoofd doel is op zoek gaan naar een bikini anders kan ik niet een gebruik maken van de spa in het hotel, en lekker op mijn gemakje rond dwalen door de stad.
Het ontbijt in het hotel is uitgebreid, heel uitgebreid, het avond eten trouwens ook, dat kunnen ze hier wel hier in italie. Na het eten zet ik mijn Garmin ingesteld op Bozen, en de weg weg die me er heen lijd is prachtig, het is droog en de zon komt hier en daar even door de wolken heen en warmt mijn ochtend koude handen. Het is een 1,5 uur rijden naar Bozen, maar dat is niet erg want deze rit is heerlijk. Om 11:30 kom ik aan in de stad, ik volg het bordje centrum tot ik zoveel toeristen zie, dat het niet anders kan dan dat ik er ben. Ik zoek een parkeerplek, in Italie zijn zoveel scooters en motor rijders, dat er overal in de stad speciaal voor 2 wielers parkeer plek is gemaakt, maar het is druk. Ik besluit om mijn motor gewoon ergens op de stoep te plempen en ga de stad in.

Het is marktdag in Bozen, het is een feestje van kleuren en verse producten en iedereen is onuitgenodigd, het is druk en mensen genieten van proeverijen en schreeuwerige italianen die hun producten aanbieden. Bij een fontein ga ik even zitten om het tafereel te aanschouwen, en maak wat foto's en geniet van de geuren, ik moet lachen, wat kan het leven toch simpel zijn. Ik loop verder, wat zijn ze straten hier toch idyllisch, de kleuren van de gebouwen en de prachtige schilderingen maken het alsof je in een romantische film loopt. Ik loop een schattig klein winkeltje binnen waar ze kousen en ondergoed verkopen, de dames groeten me vriendelijk, ik lach beleeft terug en zie mezelf vervolgens in de spiegel, pfff minder romantisch, sta je dan met 3 lagen lomp uitziende ritselige kleding met 18 graden op de thermometer.
Oke niets van aantrekken je komt voor en bikini, en ja ze hebben ze. Het meisje wat me groeten komt me helpen, volgens mijn denkt ze dat ik Italiaans ben, want zo spreek ze me aan, maakt niet uit, ik ben ook al aangezien als een Russin in het vorig hotel. Ik laten weten dat ik haar niet begrijp en ze gaat over op Duits en Engels. Ze vraagt wat ik zoek, en ze geeft me een paar maten bikini aan die echt super size zijn voor mij, ik lach vriendelijk naar haar en zeg dat ik 3 maten kleiner moet hebben. Zo romantisch ziet mijn motor outfit er dus uit, ik zie eruit als een maat XL blijkbaar. Yes in ben geslaagd, vanavond wordt het bubbelen in het zwembad.

De geuren van de markt hebben me hongerig gemaakt, en ik loop langs de terrasje tot ik een tafeltje zien dat voor een persoon gedekt is, alsof hij op me zit te wachten. Ik schuif aan en bestel de specialiteit van Italie, bruschetta en een espresso, de espresso sla ik achterover en de serveerster vraagt of ik er nog een wil, ja lekker. De tomaten van mijn lunch zijn heerlijk op hun geroosterde met olijfolie doordrenkte broodje, man wat houd ik van Italie, die mensen weten echt wat genieten is. Ik kijk tijdens het eten hoe mensen van het zonnetje genieten en Gilato eten terwijl ze langzaam over de markt schuifelen. Na de lunch loop ik nog wat door de straatjes, het is inmiddels 15:15 en de lucht begint donkerder te worden, het weer bericht zei dat het zou gaan regenen in de namiddag, dus loop ik naar mijn motor.

Ik probeer mijn route positief in te stellen door een ommetje te plannen, van een uurtje langer rijden. Tegen de de tijd dat ik weg rijd begint het al te druppen, maar ik rijd stug door ik wil nog even een mooi ritje maken, na een half uur rijden is het toch echt aan het miezeren aan een stuk door, jammer. Ik verander mijn route naar het hotel, waar ik na 1,5 beetje saaie route nat aankom. Maar niets kan mijn dag verpesten, ik heb een prachtige dag gehad. Ik boek gelijk een massage bij de receptie voor zaterdag, dan zou het regenen en ik heb echt veel last van mijn schouders, beetje ontspanning kan ik best gebruiken. Morgen nog het mooiste uit de dag halen door de mooie Stelvio pass te gaan rijden.

  • 14 September 2017 - 21:47

    Yvonne:

    Wat ben je toch lekker bezig vrouke

  • 14 September 2017 - 22:07

    Gerrit :

    Gaat lekker zo door gaan meid,nog veel reis plezier

  • 15 September 2017 - 01:24

    Hank:

    Zo, ik heb je "verslag van de dag" weer gelezen en kan weer gaan slapen.
    Fijne dag toegewenst voor morgen.
    Groetjes Hank.

  • 15 September 2017 - 09:36

    Aprilia Rsv4:

    Hey goedemorgen vanaf mijn werk........zoals je wel merkt ben ik erg druk met mn werk bezig hahahahaha. Maar zoals beloofd zou ik een reactie sturen naar aanleiding van jou verslagen......en jaaa ik moet zeggen het leest makkelijk en goed weg.

    En ja die bikini lijkt me geen probleem toch......zal je goed staan.....:-P

  • 15 September 2017 - 21:44

    Mieke:

    Heerlijk, je hebt de smaak te pakken , carpe diem :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Dimaro

Motortocht Oostenrijk en Italie

Alleen op reis met de motor

Recente Reisverslagen:

19 September 2017

Dag 15 laatste dag

17 September 2017

Dag 14, lui zijn is niets voor mij

16 September 2017

dag 13 verveling te boven

15 September 2017

Dag 12

14 September 2017

Dag 11
Bouke

Heb niet te vertellen, alleen op vakantie super chill, en dit delen door verhalen en gedachten gangen te delen op de pagina. Goed dus een motor vakantie alleen!! naar Oostenrijk en Italie

Actief sinds 03 Sept. 2017
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 10597

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 22 September 2017

Motortocht Oostenrijk en Italie

Landen bezocht: