Dag 8 - Reisverslag uit Innerkrems, Oostenrijk van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Innerkrems, Oostenrijk van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Bouke Lobé

Blijf op de hoogte en volg Bouke

11 September 2017 | Oostenrijk, Innerkrems

Dag 8

Toch nog wel wat meegemaakt gister avond, Ik ben gister in de namiddag in gesprek geraakt met een Duitse man die ook op de motor alleen is. Hij verteld me waar de mooiste passen zijn en hij probeert stukje bij beetje de hele streek te ontdekken. Het gesprek gaat behoorlijk hakkelig, maar hij heeft de tijd en hij vind het wel tof dat ook alleen ben, hij verteld dat zijn vrouw niet veel geeft om achterop de motor te zitten, en zolang als dat hij nog kan rijden zal hij dat ook doen. Hij rijd dan ook op een motor die 2 jaar jonger is dan mij, waar hij ontzettend om moet lachen. Hij stelt voor om morgen samen een rit te gaan maken en dat lijkt me wel leuk, ben ik teminste niet constant alleen. Hij verteld me dat hij wel een trage rijder is, maar dat maakt me niet uit ik ben wel wat gewend, ik mag hem ook inhalen als ik wil, en we moeten even kijken waar we heen gaan rijden want het gaat de hele tijd regenen, maar het trekt omhoog vanuit het zuiden. Haha ik vind het wel grappig en we spreken af bij het ontbijt om 8:00.

De volgende ochtend voel ik me beroerd ik heb krampen in mijn buik en de hoogte valt me zwaar, ben veel en erg moe. Ik heb begrepen van twee andere gasten hier in het hotel dat het inderdaad de lucht is, waar je aan moet wennen. Ik spreek af dat we in de middag gaan rijden en dat ik nog even wil gaan liggen, het regent toch nu. Ik wordt pas om 12:00 uur weer wakker,, man ik zou nog wel een paar uur kunnen. Ik besluit om op te staan mijn spullen aan te doen, en beneden nog een broodje te eten. Ik zie mijn motormaat nergens, wellicht dat hij zelf ligt te rusten, hij is immers 65 jaar.
Met of zonder hem ik moet er even op uit, het is droog buiten, hoewel de straat wel nat is. Ik stap op mijn motor en ik heb een route uitgezocht van ongeveer 110 km. Ik neem hetzelfde kronkelige weggetje de bergen weer in, en ja hoor op precies dezelfde weg als de afgelopen dagen staan ze weer, de koeien.... ook echt midden op de weg en ze kijken me alleen stom aan. Ik toeter weer een paar keer maar ben bang dat ze schrikken en me omver lopen of duwen dus ik wacht en rijd stukje voor stukje dichter bij, ze hebben duidelijk geen zin om zich te verplaatsen na 5 min, zijn ze dan eindelijk aan de kant gaan staan.
Op het moment dat ik door kan rijden begint het harder te regenen, een beetje miezer maakt niet uit, maar hier wordt je gewoon super nat van.
Ik rijd stug door, ik heb gelukkig goede kleding, na een half uur bochtige wegen te hebben gereden is het nog steeds niet opgehouden met regenen, en mijn handen beginnen koud te worden. Ik denk dat mijn handschoenen het natste zijn en dat ze over een half uur ook wel verzadigd zullen zijn van het water. Misschien toch beter om terug te gaan, super jammer dit.
Aan gekomen in het hotel staan ze al naar me te zwaaien, en houden de deur voor me open als ik een nat spoor door de lobby naar de lift maak. Ze moeten lachen en kijken me daarna troostend aan. Ga maar douche wordt er gezegd, dan wordt je weer lekker warm.

Na een uur ofzo kom ik weer beneden, en neem lekker een koud biertje het oudere gezelschap zit alweer gezellig te keuvelen onder het genot van een wit wijntje, ik ga erbij zitten en we kletsen wat over motoren , mooie routes, en andere dingen. Ik vertel dat ik morgen weer verder trek, en de man op de motor wil anders wel een stukje met me meerijden als het weer er naar is.
Morgen moet het droog zijn in de ochtend, hoop ik.

Het is 19:45 ik wordt geroepen door mijn motor maat, er wordt met smart op me gewacht, zegt hij. Haha. Ik ga de oudjes dan maar even opzoeken.

  • 11 September 2017 - 23:58

    Elsje:

    Bikkel dat je bent! Trots op je meis

  • 12 September 2017 - 00:15

    Hank:

    Dit worden herinneringen die je de rest van je leven koestert. Goede reis morgen en vergeet geen afscheid te nemen van de koeien.

  • 12 September 2017 - 11:17

    Mac:

    Ahhh zit allemaal niet mee. Vandaag word vast beter !!!

    Ben benieuwd naar het volgend stukje schrijven lieverd.
    Nogmaals vind het echt stoer van je dat je dit gewoon ff doet ..


  • 12 September 2017 - 12:13

    Mam:

    Wat leuk dat je toch je Duits een beetje ophaalt. Haha
    X Geniet van je volgende trip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Innerkrems

Motortocht Oostenrijk en Italie

Alleen op reis met de motor

Recente Reisverslagen:

19 September 2017

Dag 15 laatste dag

17 September 2017

Dag 14, lui zijn is niets voor mij

16 September 2017

dag 13 verveling te boven

15 September 2017

Dag 12

14 September 2017

Dag 11
Bouke

Heb niet te vertellen, alleen op vakantie super chill, en dit delen door verhalen en gedachten gangen te delen op de pagina. Goed dus een motor vakantie alleen!! naar Oostenrijk en Italie

Actief sinds 03 Sept. 2017
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 10602

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 22 September 2017

Motortocht Oostenrijk en Italie

Landen bezocht: