dag 13 verveling te boven - Reisverslag uit Dimaro, Italië van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu dag 13 verveling te boven - Reisverslag uit Dimaro, Italië van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu

dag 13 verveling te boven

Door: Bouke Lobé

Blijf op de hoogte en volg Bouke

16 September 2017 | Italië, Dimaro

Dag 13,

Wat heb je te vertellen als je de hele dag niets hebt gedaan, nou niet veel dus.....
Ik heb mezelf beloofd dat ik vandaag zou gaan ontspannen, nou doe ik dat niet zo heel vaak vooral niet op vakantie, dan wil uit de sleur, dingen gaan doen, mijn geest verruimen, dingen te vertellen hebben als ik weer thuis ben.
Dussss ontspannen....
Ik kan maar verrekte slecht in slaap komen s'avonds al de hele vakantie lang, ik lig uren lang naar het plafond te staren en bij het ontbijt krijg ik bijna niets door mijn strot, ik heb er al maanden last van. Dus een mooi moment om weer effe lekker terug mijn nest in te kruipen, even mijn ogen dicht doen ene mijn lijf wat extra rust gunnen, slapen doe ik niet ik hoor alles wat op de gang en in andere kamers gebeurt.
Om 12:00 ben ik het zat, laat ik maar eens gaan kijken wat er allemaal te doen is qua wellnes hier, ik heb om 17:00 een massage staan, dus ik moet me vermaken tot die tijd. Ik neem mijn e-reader mee, ik was nog een boek aan het lezen toen we op Bali waren een jaar geleden. Zoveel ontspan ik dus, Ik krijg niet eens een boek uit. Maar we gaan weer een poging doen. Eerst maar eens kijken waar het zwembad is, ik hoef alleen maar de chloor lucht te volgen ondanks dat het hele hotel naar wellness ruikt, de zoeten geuren van massage olie en body milk, ruikt het hier gewooon heel heftig naar chloor. De benauwde warmte van de bad ruimte geeft een een klap in mijn gezicht, nou leuk een zwembad, er is ook echt geen kip. En al waren eer wel mensen dan was eht niet veel beter geweest. Ik loop verder de trap op, buiten op de eerste verdieping is een wirlpool en een sauna, ook hier weer geen mens te bekennen. Dat is mooi daar maak ik dankbaar gebruik van want ontspannen kan alleen als ik alleen ben, anders moet je weer rekening houden met anderen en je benen in trekken omdat er nog meer mensen willen zitten in het bubbelbad of de sauna. Super A- relaxt..

Dus eerst in de sauna, hij is lekker warm 70 graden, ik zit er 15 min in, ik zweet nog steeds niet ik probeer mijn boek te lezen. Na 20 min houd ik het voor gezien en ga naar het bubbelbad. De zon schijnt, dat heeft het weerbericht echt niet opgegeven, maar des te beter want nu zit ik alleen in een lekker warm bad in de zon heerlijk. Na een uur ga ik nogmaals in de sauna en daarna weer in het bubbelbad, waar ik 2 uur in blijf hangen en af en toe probeer te lezen. Tor er andere mensen bij komen zitten.... Hey! dit heb ik niet besteld, zetten ze ook nog de bubbels aan, ligt je net zo lekker te drijven in je eentje in het zonnetje, moet en de bubbels aan en je moet je benen in gaan trekken. Gelijk is de ontspanning over, van het punt dat je bijna ligt te slapen, krijg je een lading water via je neus binnen van het gebubbel. Oke klaar hier heb ik geen zin in. Nogmaal naar de sauna dan maar, en eindelijk begin ik te zweten, werd tijd, misschien is het wel gewoon het water wat mijn huid heeft opgezogen in het bubbelbad, ik vond hem al zo leeg worden. 16:30 dadelijk heb ik een massage.
Ik ga me douche en een droge handdoek halen, en meld me bij de massage kamer.
Een tenger klein vrouwtje heet me welkom, oke ben benieuwd, waarom zijn die mensen altijd zo klein en fijn, ik zeg dat ik last van mijn schouders hebben dat ze daar wat meer focus op mag leggen.
Daar lig je dan, ik voel gelijk dat ze geen aanpakker is, het is echt een ontspannings massage, ze vraag of ik me wil ontspannen aub, pff ja dat doe ik, meer dat dit wordt het gewoon niet, mijn schouders en nek zijn zo stijf. Ik lig mijn tijd echt uit, het is heel fijn en ontspannen maar ik krijg er hoofdpijn van. Als we klaar zijn ben ik duizelig, en de masseuse zegt dat alles heel vast zit, ja breking news. vertel me iets wat ik nog niet wist.

Misschien moet ik toch maar weer opzoek naar een goeie Fysio en of een ander soort motor gaan rijden. Laten we maar beginnen met het eerste.
Ik denk dat ik nog beter ontspan met een lekker biertje dus die ga ik ook maar lekker halen in de lobbie. Om 19:30 is het avond eten, salade, pasta en iets met kalkoen en dingen. Is ontspannen gelukt ja redelijk tot indringers mijn rust verstoorde, maar nog steeds lig ik dan te denken wat ik allemaal had kunnen zien van de omgeving vandaag.

Maar ontspannen kan ik ook nog als ik terug ben volgende week, dan heb ik nog 5 dagen dat ik niets hoef te doen, behalve the Gentelmaens ride rijden op zondag 24 september. Dan ga ik rijden om het onderzoek naar prostaatkanker te ondersteunen. Dus mocht iemand nog de behoefte hebben om te doneren dan kan dat nog steeds, ik heb nog helemaal niets opgehaald dit jaar behalve mijn eigen donatie. Hahah. Nou ja beter iets dan niets. Ik heb in ieder geval een toffe bike mee, Truimph street twin. https://www.gentlemansride.com/fundraiser/boukelob136806

En zo lul je weer een pagina vol, Proost!!

  • 17 September 2017 - 08:11

    Mam:

    Ik begrijp je helemaal Bouke, mensen die naar de sauna komen , gaan vaak met een andere intentie hierheen, welke ?om te kletsebesse. Maar oké, als je thuis komt hoef je ook niets te doen, het is opgeruimd en schoon, hooguit de poes kroelen, schoon water en eten geven.
    Hoop dat je onderweg niet te veel regen . En doneren dan zal ik de 1e zijn, misschien zijn er al anderen mij voor geweest die jouw blog lezen om te doneren voor prostaatkanker.
    Goeie reis terug. X

  • 17 September 2017 - 18:20

    Gerrit Jan:

    Jou reisverslag gelezen, het is een hele onderneming in je eentje ( geen auto ).
    De biertjes in de hotelletjes gingen er goed in zo te lezen, ik heb ze niet geteld.
    Maar het is wel een uitdaging geweest, je staat er in alle situaties alleen voor, maar met handen en voeten kom je er wel.
    gr. Gerrit Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Dimaro

Motortocht Oostenrijk en Italie

Alleen op reis met de motor

Recente Reisverslagen:

19 September 2017

Dag 15 laatste dag

17 September 2017

Dag 14, lui zijn is niets voor mij

16 September 2017

dag 13 verveling te boven

15 September 2017

Dag 12

14 September 2017

Dag 11
Bouke

Heb niet te vertellen, alleen op vakantie super chill, en dit delen door verhalen en gedachten gangen te delen op de pagina. Goed dus een motor vakantie alleen!! naar Oostenrijk en Italie

Actief sinds 03 Sept. 2017
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 10594

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 22 September 2017

Motortocht Oostenrijk en Italie

Landen bezocht: