Dag 5 - Reisverslag uit Innerkrems, Oostenrijk van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Innerkrems, Oostenrijk van Bouke Lobé - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Bouke Lobé

Blijf op de hoogte en volg Bouke

08 September 2017 | Oostenrijk, Innerkrems

Dag 5

Ik was zo moe gister, ik kan m niet herinneren dat ik me omgedraaid heb vannacht, om 9:30 ga ik aan het ontbijt. Ik maak voor de zekerheid een lunch pakketje, want ik ben van plan het vandaag rustig aan te doen en misschien met de stoeltjes lift de bergen in te gaan. Ik lees het weer bericht in het informatie boek van het hotel, het beloofd een prachtige dag te worden met in de ochtend bewolking. Ik kijk naar buiten, wat ga ik doen? Zondag gaat het regenen. Ik loop naar buiten en voel de koelen wind op mijn gezicht, op sommige plekken breekt de zon door, mijn toer gevoel begint te kriebelen. Nee ik ga het rustig aan doen vandaag, ik ga op het internet opzoek naar GPS routes en kijk op de kaart wat er de komenden dagen mogelijk is aan mooie wegen om te rijden. Ik bekijk de informatie boekjes bij de voordeur van het hotel en ik neem nog een sterke bak koffie, ik kijk in de spiegel, je hebt er wel eens beter uit gezien zegt mijn spiegelbeeld een beetje bleekjes terug.
Ik kijk weer naar buiten... het is inmiddels 11:30, ik verveel me nu al, en er is ook echt niets te beleven in dit dorp.

Oke fuck dat, ik ga rijden ik trek thermokleding aan want het is koud, op dat moment ontdek ik dat ik mijn afstandbediening voor mijn verwarmde handschoenen en jas ben vergeten, SHIT!, nou ja dan maar op de oldschool manier, dik aankleden.
Ik ik zoek een dorp uit op de kaart waar veel belovende bochtige wegen naar toe lijden en ik laat Garmin de rest doen. Het eerste stukje weg is erg slecht en vol met haarspeld bochten, ik ben nog niet echt fit merk ik voor deze combinatie, dus ik besluit een stuk terug te rijden. Eerst maar op zoek naar een tankstation. De routen naar het tank station is glooiend en overal kronkelen kabbelende beekjes met het asfalt meet stromen.
Ik om uiteindelijk achter twee motor rijders te rijden die een lekker tempo hebben, ik merk dat ik het wel fijn vind om hun rij lijn te volgen, vooral omdat ik nog niet helemaal fit ben, hoef ik zelf niet veel na te denken op deze manier.

Na 15 min komen we bij het tank station aan, daarna ben ik op mezelf ik stel Garmin in op een dorpje 60 km hiervandaan, de wegen zijn bochtig ik tref enorm veel motor rijders in alle varianten. Hele clubs zijn op pad, ik blijf een tijdje achter een harley club hangen, die niet heel vlot gaan maar wat wil je ook met zo weinig grond speling. Dan buigt mijn route af de bergen in de weg gaat stijl omhoog met 16% het lijkt alsof ik eindeloos aan het klimmen ben, de ene bocht in de andere.
Mijn Bandit knort rustig verder ze heeft er zin in, hier is ze voor gemaakt, voor bochtenwerk, ik laat haar dan ook wel werk in de krappen haarspeld bochten en trap haar flink op haar staart als we door de bocht heen zijn. Ik heb het naar mijn zin, wat een ontspanning, niets anders dan ik en mijn beste vriendin, mijn hoofd is helemaal leeg, het enige wat ik denk ik wat komt er na de volgende rotswand.

Na 60km kom ik uit bij een groot meer, de millstatter see, prachtig uitzicht, ik besluit langs de kant van de weg te stoppen voor een broodje en te genieten van het uitzicht. Daarna ga ik door naar het volgende dorp op de kaart, na nog 40 km passeer in een bordje Richting Innerkrems, waar mijn hotel ligt.
Deze route gaat over de Nockalm strasse pass, YESSS super vet, deze pass zocht ik.
Nockalmstrassse 35 km aan mooi glad bochtig asfalt en adem benemende natuur en 52 haarspeld bochten, en een en al prachtig panorama uitzichten. Ik heb er zin in.
Er zijn veel Motor rijders op de weg, maar niet te druk om in te halen, zelfs bussen met touristen die gelukkig iedere keer ergens stoppen voor foto's en om het overig verkeer langs te laten.
Zelf stop ik ook een aantal keer om te genieten van de omgeving en een paar foto's te maken. Ik merk dat er wel meer van mijn concentratie vermogen wordt gevraagd omdat ik nu alleen rijd en niemand kan volgen, de bochten zijn scherp, ik ga niet hard maar hard genoeg om regelmatig motoren in te halen. Ik wil geen miscalculatie maken dus ik gedraag me, onderweg kom ik nog een van de weg geraakt minder gelukkige motor rijder tegen die uit een bocht is gevlogen, de politie staat erbij. Pfff heftig ik rijd rustig door.

Na een uur kom ik bij het eind van de route die eindig in het dorp waar mijn hotel is, ik had het zo naar mijn zit dat ik lekker nog een stukje door rijd naar de weg waar ik vanmorgen ben omgekeerd. Ja nu ligt hij me lekkerder, ik heb weer wat meer zelf vertrouwen en ik sjees zo naar boven. Onderweg rijd ik door een dal, wat tevens een wild park is en waar ik 3 x moet stoppen omdat er koeien op de lopen. Deze route is ook nog een km of 30 en besluit deze uit te rijden en zo een rondje te maken om daarna terug te keren naar het hotel.
Wat een rit ik heb echt heerlijk genoten, dit had ik toch echt niet gekund met een autotje

Het is inmiddels 17:00 en ben ongeveer 200 km verder, mooie tijd mooie afstand. Lekker rustig aan gedaan vandaag, ik had het niet willen missen ik ben benieuw wat morgen gaat brengen.

  • 08 September 2017 - 21:35

    Mam:

    Goeie intuïtie, rustig aan doen als je een drukke dag hebt gehad.
    Zo kun je optimaal genieten.
    Op naar de volgende dag na een goeie nachtrust.
    Klasse
    X

  • 09 September 2017 - 21:45

    Aad:

    zo ik wordt er moe van als ik er aan denk. pfffff maar wel super om te lezen

  • 10 September 2017 - 00:36

    Bouke Lobé:

    lekker dat jullie het zo mee beleven, en leuk dat er gelezen wordt, dan doe ik het niet voor niets.

  • 11 September 2017 - 08:06

    Mandy :

    Meis ik ben je ook aan het volgen maar wat super van je zeg!! En je ben echt een kanjer keitrots op je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Innerkrems

Motortocht Oostenrijk en Italie

Alleen op reis met de motor

Recente Reisverslagen:

19 September 2017

Dag 15 laatste dag

17 September 2017

Dag 14, lui zijn is niets voor mij

16 September 2017

dag 13 verveling te boven

15 September 2017

Dag 12

14 September 2017

Dag 11
Bouke

Heb niet te vertellen, alleen op vakantie super chill, en dit delen door verhalen en gedachten gangen te delen op de pagina. Goed dus een motor vakantie alleen!! naar Oostenrijk en Italie

Actief sinds 03 Sept. 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 10589

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 22 September 2017

Motortocht Oostenrijk en Italie

Landen bezocht: